Το πρωινό είναι από τα πιο βασικά γεύματα της ημέρας. Όλοι το γνωρίζουν αυτό!

Θέλουμε τα παιδιά μας (αλλά κι εμείς) να ξεκινάμε τη μέρα μας καθημερινά με ποικιλία στο πρωινό μας. Αλλά είναι τόσο δύσκολο να μην πέφτουμε σε (πρωινή) ρουτίνα:

Και ύστερα είναι και το άλλο…Με τα παιδιά που δε θέλουν να τρώνε το πρωί τι κάνουμε; Ή με εκείνα που θέλουν κάθε μέρα μόνο δημητριακά και το αυγό ούτε να το δουν; Τι γίνεται τότε;

Ακολούθως, σας έχω μερικές ιδέες για πρωινό πλούσιο, πλήρες, χορταστικό, υγιεινό, νόστιμο, κάποιες φορές γρήγορο και φυσικά να είναι ιδανικό για όλη την οικογένεια!

 

Ιδέες πρωινού χωρίς αυγό

  1. Γιαούρτι: Ανακατέψτε γιαούρτι με ταχίνι ή φυστικοβούτυρο, φρούτα, δημητριακά χωρίς ζάχαρη (εγώ χρησιμποποιώ ποπ από δίκοκκο σιτάρι αμάρανθου ή κινόας), σπόρια (chia, παπαρουνόσπορο, λιναρόσπορο, ηλιόσπορο και κολοκυθόσπορο ) και θα έχετε πλήρες πρωινό. Προτιμήστε πρόβειο ή κατσικίσιο γιαούρτι και αποφύγετε τα επιδόρπια γιαούρτιου.
  2. Μπάρες δημητριακών, τις οποίες μπορείτε να ετοιμάσετε από το Σαββατοκύριακο για να έχετε πρωινό για όλη την εβδομάδα το οποίο θα συνοδεύσετε με φρούτα και κάποιο γιαούρτι. Σας προτείνω να δοκιμάσετε μπάρες με χουρμάδες, μπάρες καρότου, μπάρες με χαρούπι
  3. Overnights oats: Το πρωινό αποβραδίς είναι η καλύτερη λύση για εκείνα τα πρωινά που δεν υπάρχει χρόνος ούτε για τα βασικά, ενώ είναι ένα θρεπτικό πρωινό. Μπορείτε να το φτιάξετε με γάλα ή γιαούρτι, φυσικά βρώμη, κανέλα ή κουρκουμά, φυστικοβούτυρο και μέλι ή σιρόπι σφενδάμου. Το θετικό για το συγκεκριμένο πρωινό είναι ότι είναι παχύρευστο κάτι που το καθιστά εύκολο στην κατανάλωση με κουτάλι ακόμη και από 6 μηνών.
  4. Smoothies: Είναι ένας υπέροχος τρόπος για να προσφέρετε φρούτα ή λαχανικά στα μικρά σας, ενώ επιπλέον μπορεί να περιέχει πρωτείνη και τα λιπαρά που χρειάζονται για να ξεκινήσει η μέρα τους. Μπορείτε απλά να ανακατέψετε στο μπλέντερ ½ παγωμένη μπανάνα, ½ κούπα φρούτα ή λαχανικά (μήλο μούρα αβοκάντο, σπανάκι καρότο κλπ), 1/3 της κούπας βρώμη και 1κ.σ ταχίνι ή βούτυρο ξηρών καρπών και chia. Ή μπορείτε να φτιάξετε ένα γρήγορο smoothie γιαουρτιού με ½ κούπα γιαούρτι και ½ κούπα μύρτιλλα, φράουλες, μπανάνα ή όποιο άλλο φρούτο σας αρέσει.

 

Ιδέες πρωινού με αυγό

  1. Ομελέτα στο φούρνο ή σε αντικολλητικό τηγάνι: Η ομελέτα αποτελεί πάντα ένα από τα ιδανικότερα πρωιινά. Η ομελέτα είναι από τα αγαπημένα μου, γιατί μπορώ να βάλω ότι υπάρχει στο ψυγείο από λαχανικά, ενώ σχεδόν πάντα προσθέτω πάπρικα γλυκιά και κουρκουμά. Στο φούρνο μπορείτε να την ετοιμάσετε από το προηγούμενο βράδυ και είναι έτοιμη σε 20 λεπτά . Προθέστε σπανάκι, φρέσκο κρεμμυδάκι, πράσο, ντοματίνια και σπαράγγια.
  2. Muffins/κέικ: Από τις πιο εύκολες λύσεις, αφού τα ετοιμάζουμε από το Σαββατοκύριακο. Δοκιμάστε να φτιάξετε muffins μπανάνας με χαρούπι, κέικ καρότου, banana bread, γλυκά muffins με παντζάρι ή αλμυρά με παντζάρι και φέτα, φρουτένια muffins με μπανάνα, μήλο και αβοκάντο ή αλμυρό κέικ κολοκύθας.
  3. Ρολάκι αυγού : Ξέρατε ότι το ρολάκι αυγού μπορεί να γίνει και αλμυρό και γλυκό; Και σίγουρα είναι ένας διαφορετικός τρόπος για να βάλουμε το αυγό στο πρωινό μας. Στην αλμυρή εκδοχή βάλτε αβοκάντο, φρέσκο κρεμμυδάκι, ρίγανη και ντοματίνια, ενώ . για τη γλυκιά απλώστε φυστικοβούτυρο, βάλτε μία μπανάνα και τυλίξτε. Τόσο απλά!
  1. Βάφλες: Αλμυρές ή γλυκιές σίγουρα οι βάφλες είναι άλλο ένα λατρεμένο πρωινό που μπορείτε να το φτιάξετε με φρούτα ή λαχανικά, Ενώ μπορείτε τις ετοιμάσετε από το προηγούμενο βράδυ και το πρωί να έχετε έτοιμο πρωινό. Σας προτείνω να δοκιμάσετε τη συνταγή που λατρεύει και ο μικρός μου και δεν είναι άλλες από τις vegan βάφλες χωρίς γλουτένη. Για την αλμυρή εκδοχή μπορείτε να δοκιμάσετε την αλμυρή βάφλα με γεύση πίτσα.
  2. Αυγά σκραμπλ: Τα scrambled eggs τα αγαπώ γιατί γίνονται τόσο γρήγορα και είναι η καλύτερη λύση για τις μέρες που μπορεί να ‘’μας πλάκωσε το στρώμα΄’ ή που το νηπιάκι μας ξύπνησε πολύ πεινασμένο. Σε ένα τηγάνι βάλτε λίγο ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας και ρίξτε τα αυγά σας σκέτα ή με λίγο γάλα. Προσθέστε πάπρικα, πιπέρι και κουρκουμά , σπάστε τα με μία ξύλινη κουτάλα και ανακατεύετε για περίπου 4 λεπτά και έτοιμο το πρωινό.
  3. Pancakes: Εύκολο, νόστιμο και συνήθως αγαπημένο πρωινό το οποίο φτιάχνουμε τις Κυριακές. Ωστόσο μπορείτε να τα έχετε έτοιμα από την προηγούμενη ή ακόμη και στην κατάψυξη και το πρωί να τα ξεπαγώσετε στο φούρνο μικροκυμάτων ή σε ένα τηγανάκι γρήγορα και εύκολα.
  4. Avocado toast : Αν είστε λάτρης του αβοκάντο θα ξέρετε ήδη ότι είναι ο απόλυτος συνδυασμός με το αυγό, γευστικά αλλά και από άποψη θρεπτικών συστατικών. Και αν το απολαμβάνετε εσείς στα πρωινά σας γιατί όχι και τα μικρά σας; Φτιάξτε αβοκάντο τοστ με τηγανητό αυγό ή με αυγό σκραμπλ και συνοδέψτε με σπιτικό ψωμάκι.
  5. Ευφάνταστα τοστάκια: Τα παιδιά αγαπάνε τα τοστάκια αλλά δεν είναι και η καλύτερη επιλογή για να το δίνουμε καθημερινά. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα σας ζητήσουν τοστάκι προτιμήστε να φτιάξετε ένα διαφορετικό και παχινιδιάρικο τοστ. Δοκιμάστε να προσφέρετε τοστ από φρούτα όπως τοστάκι μήλου με αμυγδαλοβούτυρο και κανέλα, μίνι τοστάκια μπανάνας με φυστικοβούτυρο και καρύδα ή αλμυρά τοστάκια ομελέτας με αβοκάντο, τυρί και ντοματίνια! Τολμήστε και δε θα χάσετε